Hvad kan vi hjælpe med?

Adressebeskyttelse

Navne- og adressebeskyttelse betyder, at dit navn og adresse ikke må udleveres fra CPR til privatpersoner, banker, PostNord m.fl.

Selvbetjening

Læs om navne- og adressebeskyttelse

Hvor længe gælder navne- og adressebeskyttelsen?

Når du har tilmeldt dig navne- og adressebeskyttelse, gælder beskyttelsen i første omgang for et år.

Du skal selv huske at søge, hvis du herefter ønsker at få din navne- og adressebeskyttelse forlænget. 

Forbehold

Offentlige myndigheder kan få adgang til dit navn i CPR.

Private kreditorer, der fx mangler betaling af en faktura, kan normalt også altid bede om at få din adresse udleveret fra CPR ved at henvende sig til kommunen.

Du skal selv gøre dit teleselskab opmærksom på, at du ønsker hemmeligt eller udeladt telefonnummer. Selvom du har navne- og adressebeskyttelse, har teleselskaberne pligt til at videregive telefonnumre, medmindre du gør opmærksom på, at du ikke ønsker det.

Beskyttelsen gælder ikke for indrykning af meddelelser i Statstidende, hvor navn og adresse ifølge loven er påkrævet.

PostNord

Du skal selv give PostNord besked om din navne- og adressebeskyttelse.

Lokalvejviser

Når du har registreret navne- og adressebeskyttelse i CPR, bliver du automatisk også beskyttet mod, at oplysningerne udleveres fra CPR til brug i lokalvejvisere.

Hvis du ikke ønsker at have navne- og adressebeskyttelse i CPR, kan du i stedet få registret, at dit navn og adresse ikke må udleveres fra CPR til brug i lokalvejviserne.

Hvis du vil klage

Hvis du vil klage over en afgørelse, som en kommune har truffet efter CPR-loven, kan dette ske til Social- og Indenrigsministeriet.

Klagen skal ske skriftligt til den kommune, som har truffet afgørelsen, og inden 4 uger fra det tidspunkt, du har fået meddelelse om afgørelsen.

Læs også

Kontakt

Borgerservice

Ishøj Nørregade 7
2635 Ishøj

Tlf. 43577575



Her kan du læse mere om Borgerservice

Skriv via Digitalpost (e-boks) hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Borgerservice via Digitalpost (e-boks)

Midlertidige telefonnumre til Borgerservice:

Telefontid:

Mandag-onsdag: kl. 10-14
Torsdag: kl. 12-17
Fredag: kl. 10-13

Telefonnumre til Borgerservice:

Sygedagpenge: 43 57 44 92
Pas: 43 57 44 51
Kørekort: 43 57 44 52
Boligopskrivning: 43 57 44 54
Indskudslån: 43 57 44 55
Folkeregister: 43 57 44 57
Sundhedskort: 43 57 44 58
Økonomisk friplads: 43 57 44 63
Kørsel til egen læge og speciallæge: 43 57 44 66
Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 43 57 69 97
Kontanthjælp: Tlf. 43 57 69 98
Akut råd & vejledning voksne (personsager): Tlf. 43 57 72 97
Tidsbestilling: Tlf. 43 57 44 50

Senest opdateret 6. november 2019