Aktuelle læringsområder og læringsmiljøer
Vores pædagogiske arbejde tager udgangspunkt i børnenes trivsel, og i hvad børnene har behov for at lære og udvikle lige nu og i fremtiden.
Vores pædagogiske læringsmiljø og de pædagogiske aktiviteter vi tilrettelægger skal derfor understøtte og være målrettet børnenes behov for trivsel, læring, udvikling og dannelse hele dagen og i alle aktiviteter både i børnenes egen leg, spontane aktiviteter, daglige rutiner og planlagte vokseninitierede aktiviteter.
Læringsområderne kan tage afsæt i et af læreplans-temaerne, men oftest vil et læringsområde indeholde mere end et tema. På de følgende sider beskriver vi hvilke læringsområder vi aktuelt arbejder med.
Vores planlagte vokseninitierede aktiviteter, tager udgangspunkt i aktuelle læringsområder som vi vurdere, at der er behov at fokusere særligt målrettet på. Det kan være en gruppe af børn (stor eller lille) som vi oplever har behov for at tilegne sig / øve sig på særlige kompetencer
Bemærk, at der således kan og vil være forskelle i, hvad de enkelte aldersgruppe arbejder med. Der vil ligeledes være forskel i, hvor længe perioderne vil vare, da vi sætter opnåelse af læringsmål, udviklingspotentiale samt børnenes interesser - før en given kalender dato. Der kan ligeledes være opstillede mål for mindre gruppe, hvis vi skønner at det er relevant at arbejde mere differentieret.
Vuggestuen
Børnehaven de 3-4 årige
Skolegruppen
Ovenstående punkter fremkommet ved bl.a. refleksion med og gennem modellen på næste side, samt procesplanerne, som bruges som pædagogiske arbejdsgrundlag.
De aktuelle læringspunkter kan altid ses på vores hjemmeside.