Sådan arbejder Tvillingehuset med kvalitetsparametrene

I Tvillingehuset tager vi udgangspunkt i, og afspejler de 16 kvalitetsparametre i vores daglig pædagogiske arbejde.

Didaktiske overvejelser, den pædagogiske begrundelse samt forskning, er vores grundlag for tilrettelæggelse af det pædagogiske læringsmiljø.

Personalet arbejder ud fra en synlig struktur  i det daglige pædagogiske arbejde, i form af periodeplaner og aktivitetsplaner. 

Personalet sikre stimulerende læringsmiljøer  med udgangspunkt i børnenes perspektiver, nysgerrighed og zone for nærmeste udvikling. Der tages højde for vekselvirkning mellem børneinitieret og vokseninitieret aktiviteter. Der skabes gode fysiske rammer og indretning med mulighed for at danne mindre børnegrupper gennem hele dagen.

Personalet fokuserer på at skabe gode relationer, et udviklende og empatisk samspil mellem børn og personale, samt  gode og inkluderende fællesskaber i børnegruppen.

Forældresamarbejdet prioriteres som en del af kerneopgaven, derfor lægger vi vægt på en god og tillidsfuld relation til vores forældre. Vi fokuserer på at børn og forældre føler sig velkommen i Tvillingehuset.

Gennem daglig dialog og via digitale platforme, sikre vi at forældre kan få kendskab til deres børns hverdag i Tvillingehuset.

      

Sådan dokumenterer og evaluerer vi om vi lever op til kvalitetsparametrene

Personalet tager udgangspunkt i hvordan de pædagogiske læringsmiljøer hænger sammen med børnenes trivsel, læring og udvikling. Personalet er nysgerrige på sammenhænge mellem det de gør og effekten hos børnene. Gennem systematisk data, indsamles ny viden som kan udvikle vores pædagogiske praksis.

Personalet indsamler data ud fra: Hvad der skal undersøges, hvorfor og hvor længe samt hvad og hvordan børnene tænker det kunne være.