Vi arbejder ud fra en systematisk og udviklende evalueringskultur, med fokus på dataindsamling.

Vi dokumenterer og evaluerer med indsamling af for eksempel fotos, video, børneinterview og praksisfortællinger.

Vi kigger på sammenhæng mellem det vi gør og effekten af det, i forhold til børnene og deres læring.

Vi  kigger vi på, hvad der skal undersøges?, hvorfor? og hvor længe?

Vi er bevidste om operationalisering når vi skal finde frem til hvad der skal evalueres.

Det betyder at vi har en fælles forståelse, for det vi sammen vil evaluere. Gøre det enkelt og tydeligt hvad det er vi ”kigger” på.

Personalet indsamler data ud fra: Hvad der skal undersøges, hvorfor og hvor længe samt hvad og hvordan børnene tænker det kunne være.

Vi  operationalisere sammen med børnene for at sikre børneperspektivet i vores evaluering og data indsamling.

Den indsamlede data bruger vi til at løbende at udvikle vores pædagogiske praksis, samt at give personalet en status og vurdering af de indsatser der arbejdes med.

Alle grupper udarbejder læringsmål for periodens tema. Vi tager udgangspunkt i hvad børnene har brug for at udvikle.

Der fastsættes et tydeligt formål for evalueringen, for at opnå en bestemt forandring. Der udarbejdes relevante spørgsmål, som vi vil have svar på for at sikre at alle er enige om hvad formålet med evalueringen er.

Vi evaluere på p-møder og gruppemøder.

Den systematiske evaluering er altid i samarbejde med ledelsen.

Vi benytter Aula som en platform til forældreinddragelse.