Natur og Kultur på Recept

Natur og Kultur på Recept er skabt med dig i tankerne, særligt hvis du har været ledig i en længere periode. Over ti uger inviteres du til at dykke ned i Ishøj Kommunes skattekiste af natur- og kultursteder og opdage, hvad din kommune har at byde på. Vi ser frem til at have dig med på denne personlige rejse, hvor formålet er at bringe en ny dimension af inspiration og berigelse ind i dit liv

Som borger i Ishøj Kommune har du mulighed for at deltage i Natur og Kultur på Recept, hvis du befinder dig i en længere periode uden for arbejdsmarkedet. Formålet med forløbet er at forbedre din trivsel ved at introducere dig til forskellige natur- og kulturaktiviteter, der findes i Ishøj Kommune.

Forløbet strækker sig over ti uger, hvor vi mødes tre gange om ugen om formiddagen fra kl. 10.00 til 13.00. Der vil være planlagte pauser undervejs, men du er også velkommen til at tage de pauser, du har behov for. Vi ser frem til at skabe en meningsfuld og berigende oplevelse for dig.

Hvilke institutioner kan jeg blive præsenteret for?

Du vil undervejs kunne blive præsenteret for Ishøj Naturcenter, Ishøj Teater, Kulturium Bibliotek, Kulturskolen, Kroppedal Museum og Forfatterskolen P.S.

Indholdet varierer fra gang til gang, og er op til værten fra den pågældende kulturinstitution. Værten er altid en fagperson inden for sit felt, og kan derfor sammensætte aktiviteter der både er sjove og udfordrende.

Opstarter i 2024-25

5. august 2024 kl. 10 i Brohuset
21. oktober 2024 kl. 10 i Brohuset
6. januar 2025 kl. 10 i Brohuset

Hvordan tilmelder jeg mig?

For at deltage i forløbet skal du tilmelde dig ved at kontakte din jobkonsulent og give udtryk for din interesse. Sammen vil I vurdere, om det er en mulighed for dig, og din jobkonsulent vil herefter registrere din tilmelding til forløbet. Cirka en uge før forløbet begynder, vil du modtage en velkomstmail i din digitale postkasse, hvori du også vil finde det detaljerede program for forløbet.

For yderligere information kontakt projektleder Ronni Lykke Bødker på mail rboed@ishoj.dk eller på telefon 30 44 37 02.

Program for sommer 2024

Programmet for august til oktober 2024 kan findes i PDF-format her.