Hvad kan vi hjælpe med?

Borgerservice i Ishøj får tidsbestilling på alle områder

Fra den 10. december får borgerne mulighed for at bestille tid, inden de besøger Borgerservice i Ishøj. Målet er bedre service for borgerne

Hidtil har borgerne i Ishøj kunnet bestille tid hos Borgerservice, når de skulle have et nyt pas. Men fra den 10. december udvider borgerservice tidsbestillingen til alle andre områder også.

Det betyder, at borgerne nu får mulighed for at bestille tid, hvis de har henvendelser, der handler om blandt andet sygedagpenge, folkeregister, lægeskift eller kørekort.

”For vores borgere kommer det til at betyde, at de nu kan undgå ventetid, fordi de ikke behøver at stå i kø. I stedet får vi et mere fleksibelt system, hvor borgerne kan komme til i det tidsrum, som passer dem bedst,” siger Kenneth Alsted Due, teamleder i Borgerservice i Ishøj.

Borgerne vil få bedre service

Formålet med den nye ordning er at tilbyde Ishøjs borgere en endnu bedre service, når de bestiller tid hjemmefra.

Med tidsbestilling vil ventetiden og antallet af borgere i venteområdet falde, mens kvaliteten af betjeningen ved skranken vil blive forbedret.

”Når borgerne bestiller tid på forhånd, får vi et bedre overblik over de henvendelser, som vil komme i løbet af dagen. Dermed får borgerne en bedre betjening, da vi vil få mulighed for at sætte borgerne sammen med den mest kvalificerede medarbejder på området,” siger Kenneth Alsted Due.

Du kan stadig trække et nummer

Selvom Borgerservice nu indfører tidsbestilling på alle områder, kan borgerne stadig godt besøge Borgerservice uden at have bestilt tid. 

På en stander ved indgangen kan borgerne se den næste ledige tid og bestille den, hvis de ønsker. Så kan borgerne udnytte ventetiden og eksempelvis handle ind, drikke en kop kaffe eller gå en tur. 

Det er også fortsat muligt blot at trække et nummer og vente i venteområdet som hidtil, hvis der ikke er ledige tider. Dette vil dog betyde en øget ventetid.

Hvordan bestiller jeg tid?

Hvis du skal en tur forbi Borgerservice, kan du fra den 10. december bestille en tid på ishoj.dk/bestiltid.

Her kan du se ledige tider og vælge den tid, der passer dig bedst.

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Åbningstider:

Hvis du ønsker at besøge Borgerservice, skal du bestille tid på tlf. 43 57 72 91.

Ishøj Rådhus er åben for personlig betjening, hvis du har en mødeaftale.

Telefontider:

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Midlertidige telefonnumre:

  • Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 4357 6997
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Kontanthjælp: Tlf. 4357 6998
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Boligopskrivning & Indskudslån: Tlf. 4357 7290
  • Sygedagpenge/Ressourceforløbsydelse: Tlf. 4357 7293
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Pas & Kørekort: Tlf. 4357 7295
  • Akut råd & vejledning voksne (personsager): Tlf. 4357 7297
  • Folkeregister & Sygesikring: Tlf. 4357 7299
  • Andre henvendelser: Tlf. 4357 7575 – tryk 1

Senest opdateret 20. december 2018