Hvad kan vi hjælpe med?

Borgerservice opfordrer til brug af NemID-nøgleapp

Nedlukningen af det offentlige betyder, at medarbejdere i Borgerservice arbejder hjemmefra. Borgerservice opfordrer derfor borgerne til at bruge NemID-nøgleapp i stedet for at få udstedt fysiske NemID-kort

Normalt kan medarbejderne i Borgerservice hjælpe med at udstede et NemID-kort, hvis borgere ønsker det.

Men siden lukningen af det offentlige i forbindelse med corono-smitten er medarbejderne i Borgerservice blevet sendt hjem.

Borgerservice opfordrer derfor borgerne i Ishøj til at downloade og bruge NemID-nøgleapp i stedet for NemID-kort, som kræver udskiftning.

Altid ved hånden og let at bruge

Du kan downloade og bruge NemID-nøgleapp på de fleste smartphones, og appen har en lang række fordele frem for det fysiske kort. Fx:

• Du vil altid have dit NemID ved hånden

  • Du vil aldrig løbe tør for nøgler (og har dermed ikke behov for at få udstedt nye nøglekort)
  • Du vil gavne miljøet ved ikke at få produceret nøglekort
  • NemID-nøgleapp er hurtigere end NemID-nøglekort
  • Du slipper for at taste de seks cifre fra nøglekortet
  • Du får en mindst lige så god sikkerhed som ved nøglekortet

Du kan læse mere NemID-nøgleapp og finde links til download her.

Bestil selv eller få hjælp

Hvis du ikke ønsker at bruge nøgleapp, men har brug for at forny eller bestille et nyt nøglekort, kan du selv bestille på borger.dk.

Vær dog opmærksom på, at nøglekortet kan være op til fem dage undervejs med posten.

Hvis du har brug for hjælp hos Borgerservice til at få udstedt et nøglekort, og Borgerservice vurderer, at dit behov er uopsætteligt behov, vil Borgerservice sørge for at få en medarbejder på arbejde for at hjælpe dig med at få nyt nøglekort.

Hvis du har brug for hjælp, kan du kontakte Borgerservice på 43 57 73 93.

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Åbningstider:

Hvis du ønsker at besøge Borgerservice, skal du bestille tid på tlf. 43 57 72 91.

Ishøj Rådhus er åben for personlig betjening, hvis du har en mødeaftale.

Telefontider:

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Midlertidige telefonnumre:

  • Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 4357 6997
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Kontanthjælp: Tlf. 4357 6998
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Boligopskrivning & Indskudslån: Tlf. 4357 7290
  • Sygedagpenge/Ressourceforløbsydelse: Tlf. 4357 7293
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Pas & Kørekort: Tlf. 4357 7295
  • Akut råd & vejledning voksne (personsager): Tlf. 4357 7297
  • Folkeregister & Sygesikring: Tlf. 4357 7299
  • Andre henvendelser: Tlf. 4357 7575 – tryk 1

Senest opdateret 23. marts 2020