Hvad kan vi hjælpe med?

Borgmester: Vores ønske er blevet hørt

Snart får Ishøj en nærpolitistation med mindst fem betjente, der skal have fokus på bl.a. forebyggelse af kriminalitet i lokalområderne

Næste år får Ishøj igen en nærpolitistation.

Det står klart efter den nye politiaftale, som regeringen i går indgik med SF, De Radikale, Enhedslisten, Dansk Folkeparti, De Konservative og Nye Borgerlige.

Aftalen vækker begejstring på borgmesterkontoret på Ishøj Rådhus:

”Vores ønske er blevet hørt, så jeg er meget tilfreds. Vi har længe kæmpet en politisk kamp og blandt andet skrevet til justitsministeren to gange for at få vores nærpoliti tilbage, så det er en glædelig julegave til alle borgere i Ishøj, at vi nu får et mere nærværende politi,” siger borgmester Ole Bjørstorp.

Lokalpolitiet skal forebygge kriminalitet

Den nye aftale betyder, at Ishøjs nye nærpoliti får mindst fem betjente.

Udover det ”almindelige” politiarbejde skal betjentene også gøre en indsats for at forebygge kriminalitet i lokalområderne.

”Formålet med et nærpoliti er jo at styrke politiarbejdet i lokalområderne. Så vores nye betjente skal gøre Ishøj mere tryg – blandt andet ved at arbejde forebyggende i forhold til børn og unge. Det betyder, at betjentene skal holde et vågent øje med risikoadfærd blandt vores unge borgere, der er i risiko for at ende i vold, narko, hærværk og anden kriminalitet,” siger Ole Bjørstorp.

Hvor den nye nærpolitistation skal ligge er endnu ikke besluttet, men sikkert er det, at den skal have åben mindst 15 timer om ugen, hvor borgere kan komme forbi.

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Åbningstider:

Hvis du ønsker at besøge Borgerservice, skal du bestille tid på tlf. 43 57 72 91.

Ishøj Rådhus er åben for personlig betjening, hvis du har en mødeaftale.

Telefontider:

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Midlertidige telefonnumre:

  • Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 4357 6997
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Kontanthjælp: Tlf. 4357 6998
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Boligopskrivning & Indskudslån: Tlf. 4357 7290
  • Sygedagpenge/Ressourceforløbsydelse: Tlf. 4357 7293
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Pas & Kørekort: Tlf. 4357 7295
  • Akut råd & vejledning voksne (personsager): Tlf. 4357 7297
  • Folkeregister & Sygesikring: Tlf. 4357 7299
  • Andre henvendelser: Tlf. 4357 7575 – tryk 1

Senest opdateret 16. december 2020