Driften sker på baggrund af vedtægterne for Ishøj Fællesantenne, som er besluttet af byrådet. Du finder vedtægterne i bilaget nedenfor.
Det er den eksterne leverandør, som varetager al administration, drift, service, moderniseringsarbejde m.v. Lige nu er den eksterne leverandør Kabelplus.
Bilag | Størrelse |
---|---|
![]() | 94.54 KB |
Det er gratis at være abonnent på Ishøj Fællesantenne. Du betaler kun for de produkter, som du køber hos Kabelplus.
Ishøj Kommune har efter udliciteringen ikke selv nogen sagsbehandling i Ishøj Fællesantenne. Det er Kabelplus, der varetager al sagsbehandling i Ishøj Fællesantenne.
Alle henvendelser vedrørende abonnement, service og fejlretning skal rettes til Kabelplus:
Butik, Ishøj Østergade 45
Hverdage kl. 11-16.30
Kundeservice
Tlf. 71 992 991
Hverdage kl. 11-16.30
Bredbåndssupport
Tlf. 71 922 991
Alle dage kl. 11-21
Selvbetjening
www.kabelplus.dk
- hele døgnet
Henvendelser til Ishøj Kommune vedr. Ishøj Fællesantenne
23.03.2018
Ansvaret for driften af Ishøj Fællesantenne har siden 2008 været udliciteret til en ekstern leverandør.
Siden den 1. juni 2017 har den eksterne leverandør været Kabelplus. Kabelplus vandt opgaven gennem et EU-udbud, som blev afholdt fra november 2016.
Kommunen skulle iflg. EU udbudsregler afholde et udbud af opgaven for at finde den fremtidige leverandør, da kontrakten med YouSee udløb den 31. maj 2017.
I forbindelse med udbuddet modtog kommunen to tilbud. Byrådet og kommunens eksterne rådgivere vurderede tilbuddende efter en række kriterier – med bl.a. pris, kvalitet og service. Kabelplus vandt udbuddet. Kabelplus er i kontrakten forpligtet til opgradering af antennenettet til gigabredbånd inden udgangen af 2018.
Af hensyn til effektivisering valgte Ishøj Byråd i 2008 at udlicitere driften af anlægget til en ekstern leverandør. Det blev A+Arrownet, der blev valgt som leverandør dengang via et EU-udbud.
I sommeren 2009 blev A+Arrownet opkøbt af YouSee, som samtidigt overtog den aftale, der var indgået mellem Ishøj Kommune og A+Arrownet om drift af Ishøj Fællesantenne.
Indtil 1. juni 2017 blev antenneanlægget vedligeholdt og udviklet af YouSee.
Kabelplus er i kontrakten forpligtet til en yderligere opgradering af antennenettet til gigebredbånd inden udgangen af 2018.
23.03.2018
Ishøj Fællesantenne leder fortsat efter flere indholdsleverandører.
Et udbud afholdt i sommeren 2017 endte uforløst, og det er derfor på nuværende tidspunkt ikke muligt at vælge mellem flere indholdsleverandører. Kommunen arbejder fortsat på at skabe dialog med mulige indholdsleverandører, og håbet er, at det lykkes at få en aftale i hus, så der opnås konkurrence og valgfrihed på Ishøj Fællesantenne.
Kabelplus er i fuld gang med at opgradere hele anlægget. Dette arbejde løber det meste af 2018, og skal være med til at sikre mere stabilt og hurtigt internet til medlemmerne på Ishøj Fællesantenne.
13.06.2018
Ishøj Byråd har besluttet at etablere et brugerråd for Ishøj Fællesantenne bestående af repræsentanter for fællesantennens medlemmer.
Brugerrådet bliver et rådgivende organ, der rådgiver byrådet om brugernes behov og ønsker i forhold til Ishøj Fællesantenne i forbindelse med både den nuværende drift og i forbindelse med, at fællesantennen etableres som en brugerejet antenneforening.
Brugerrådets kommunikation med Byrådet foregår primært via møder med Økonomi og planudvalget.
Brugerrådet har følgende 11 medlemmer:
Almene boliger
Rækkehuse
Landsbylaug og fritstående bygninger
Etageboliger
Andet
Der er 11 pladser i brugerrådet, som fordeles mellem fællesantennens medlemmer. Brugerrådets medlemmer vælges af de boligbestyrelser, grundejerforeninger og landsbylaug, der er medlem af Ishøj Fællesantenne.
Pladserne i brugerrådet fordeles, så rådets medlemmer som udgangspunkt repræsenterer størrelsen på den medlemsgruppe, de repræsenterer.
Fordelingen af pladserne er følgende:
• Landsbylaug og fritstående bygninger: 3 repræsentanter
• Almene boligselskaber: 3 repræsentanter*
• Rækkehuse: 2 repræsentanter
• Etageboliger: 2 repræsentanter
• Andet: 1 repræsentant**
Den 12. juni 2018 blev der afholdt valg til brugerrådet på Ishøj Rådhus. Referat fra valgmødet kan ses på nedenstående link:
De opstillede kandidtaerne kan ses på nedenstående link:
Opstillingsmøde til brugerråd
Den 28.05 blev der afholdt et opstillingsmøde, der havde til formål at opstille de kandidater, der kan vælges ind i brugerrådet.
Informationsmøde om brugerrådet
28.09.2018
Nedenfor ses de historiske nyheder om Ishøj Fællesantenne fra 2017 og 2018
30. august 2018
Ishøj Fællesantenne har nu fået et brugerråd
6. juni 2018
Du skal indstille dit tv den 4. juni
29. maj 2018
Aftale med Kabelplus: Nu bliver antenneanlægget renoveret
17. april 2018
Fællesantennens brugerråd får 11 medlemmer
9. februar 2018
Husk at deltage i kanalafstemning
25. januar 2018
Byrådet: Ishøj Fællesantenne skal overdrages til brugerne
22. december 2017
Fællesantennen slukker for signalet til de udmeldte fra årsskiftet
7. december 2017
Borgmesteren om Gallup-analyse: Et rigtig skidt resultat
7. november 2017
Udmeldelser får ingen konsekvens for medlemmer af fællesantennen
8. oktober 2017
Hvad synes du om Kabelplus’ kundeservice?
8. september 2017
Fællesantennens net er ringere end forventet
31. august 2017
Status på Kabelplus den 31. august 2017
18. august 2017
Ny guide: Sådan får du bedre wifi
9. august 2017
Status på Kabelplus den 9. august 2017
4. august 2017
Vi arbejder videre med mere indhold til fællesantennen
3. juli 2017
Borgmester: Nu skruer vi op for kontrollen med kvaliteten
22. juni 2017
Midlertidig afbrydelse på internettet
15. juni 2017
Vi har lyttet til kritikken af Kabelplus’ kundeservice
9. juni 2017
Update fra Kabelplus den 9. juni 2017
6. juni 2017
Ny side med driftsinformation på kabelplus.dk
2. juni 2017
Update fra Kabelplus (02/06 2017 kl.12)
31. maj 2017
Her er vejledninger til Kabelplus
Kabelplus-butikken udvider åbningstiderne
29. maj 2017
Sådan hører du radio fra 1. juni 2017
28. april 2017
Kabelplus åbner butik i Ishøj Bycenter
22. marts 2017
Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj
Tlf. 43577575
Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)
Ishøj Rådhus
Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13
Hovednummer: 43 57 75 75
Borgerservice
Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13
Tlf. 43 57 75 75
Ishøj Rådhus
Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 9-17
Fredag kl. 9-13
Ishøj Rådhus
Store Torv 20
2635 Ishøj
Borgerservice
Mandag-onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-14 og kl.15.00-17.30
Fredag kl. 10-13.
Borgerservice
Nørregade 7
2635 Ishøj
Senest opdateret 10. oktober 2019