Hvad kan vi hjælpe med?

Vil du være med til at gøre Ishøj mere tryg?

Nu kan du som borger deltage i et udvalg, som skal se på, hvordan vi kan gøre Ishøj mere tryg

Byrådet besluttede på det seneste byrådsmøde den 5. februar at nedsætte et særligt udvalg, som skal undersøge, hvordan vi kan nedbringe kriminaliteten og gøre Ishøj mere tryg.

Baggrunden for beslutningen er den seneste tids bilafbrændinger, som skaber utryghed blandt kommunens borgere.

Borgmester Ole Bjørstorp bliver formand for det nye udvalg, der skal udarbejde en handleplan med beskrivelse af initiativer, som kan bidrage til at nedbringe kriminaliteten.

Udvalgets arbejde bliver bl.a. at:

  • Kortlægge kriminelle hændelser, der har fundet sted i Ishøj i de seneste tre år.
  • Deltage i studietur til byer, som har haft gode resultater med at sænke kriminaliteten
  • Deltage i oplæg med fokus på forskningsresultater på området

Borgere får tre pladser i udvalget

Udvalget skal have en bred palet af forskellige kompetencer og bestå af bl.a. repræsentanter for byrådet, boligforeningerne, foreningslivet, politiet, ungdomsskolen og Ungerådet.

Desuden vil tre borgere få plads i udvalget.

Hvis du ønsker at deltage i udvalget som borger, kan du søge om at få en plads.

Udvalgets arbejde vil finde sted fra marts 2019 til oktober 2020. Forventningen er, at udvalget vil holde et møde pr. kvartal.

Ansøgninger og eventuelle spørgsmål kan stilles til velfærds- og undervisningsdirektør Lisbet Lentz på ll@ishoj.dk.

Fristen for ansøgning er den 3. marts 2019.

Du kan læse mere om byrådets beslutning her (se punkt 19).

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Åbningstider:

Hvis du ønsker at besøge Borgerservice, skal du bestille tid på tlf. 43 57 72 91.

Ishøj Rådhus er åben for personlig betjening, hvis du har en mødeaftale.

Telefontider:

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Midlertidige telefonnumre:

  • Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 4357 6997
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Kontanthjælp: Tlf. 4357 6998
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Boligopskrivning & Indskudslån: Tlf. 4357 7290
  • Sygedagpenge/Ressourceforløbsydelse: Tlf. 4357 7293
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Pas & Kørekort: Tlf. 4357 7295
  • Akut råd & vejledning voksne (personsager): Tlf. 4357 7297
  • Folkeregister & Sygesikring: Tlf. 4357 7299
  • Andre henvendelser: Tlf. 4357 7575 – tryk 1

Senest opdateret 4. marts 2019