Byrådet besluttede på det seneste byrådsmøde den 5. februar at nedsætte et særligt udvalg, som skal undersøge, hvordan vi kan nedbringe kriminaliteten og gøre Ishøj mere tryg.
Baggrunden for beslutningen er den seneste tids bilafbrændinger, som skaber utryghed blandt kommunens borgere.
Borgmester Ole Bjørstorp bliver formand for det nye udvalg, der skal udarbejde en handleplan med beskrivelse af initiativer, som kan bidrage til at nedbringe kriminaliteten.
Udvalgets arbejde bliver bl.a. at:
Udvalget skal have en bred palet af forskellige kompetencer og bestå af bl.a. repræsentanter for byrådet, boligforeningerne, foreningslivet, politiet, ungdomsskolen og Ungerådet.
Desuden vil tre borgere få plads i udvalget.
Hvis du ønsker at deltage i udvalget som borger, kan du søge om at få en plads.
Udvalgets arbejde vil finde sted fra marts 2019 til oktober 2020. Forventningen er, at udvalget vil holde et møde pr. kvartal.
Ansøgninger og eventuelle spørgsmål kan stilles til velfærds- og undervisningsdirektør Lisbet Lentz på ll@ishoj.dk.
Fristen for ansøgning er den 3. marts 2019.
Du kan læse mere om byrådets beslutning her (se punkt 19).
Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj
Tlf. 43577575
Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)
Hvis du ønsker at besøge Borgerservice, skal du bestille tid på tlf. 43 57 72 91.
Ishøj Rådhus er åben for personlig betjening, hvis du har en mødeaftale.
Ishøj Rådhus
Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13
Hovednummer: 43 57 75 75
Borgerservice
Midlertidige telefonnumre:
Senest opdateret 4. marts 2019