Hvad kan vi hjælpe med?

Ishøj Kommune prioriterer de vigtigste hjemmeplejeydelser

Der bliver skåret midlertidigt i ydelser som fx rengøring og andre praktiske opgaver i hjemmet.

Som følge af den alvorlige situation, Danmark befinder sig i, har Ishøj Kommune besluttet, at man i en midlertidig periode må prioritere de mest nødvendige hjemmeplejeydelser

Årsagen er, at Hjemmeplejen som følge af covid-19 ikke kan levere de samme ydelser som hidtil. Prioriteringen sker for en række ydelser inden for praktisk og personlig hjælp. 

”Det er naturligvis ikke med vores gode vilje, at vi må ind og prioritere på denne måde. Men hele situationen er uvant, og vi er nødt til at sørge for, at ressourcerne rækker længst muligt,” siger borgmester Ole Bjørstorp om beslutningen.

Ishøj Kommune har besluttet i en periode kun at levere de ydelser, der er absolut nødvendige og samtidig justere i de ydelser, der bliver leveret. 

Mindre rengøring og praktisk hjælp mm.

Det betyder, at der bliver skåret i ydelser som rengøring og andre praktiske opgaver i hjemmet samt, at nogle ydelser, fx aflastning af pårørende og klippekortsordningen, sættes midlertidigt i bero.

Borgerne vil kunne opspare alle deres klip og gøre brug af dem til selvvalgte aktiviteter, når klippekortsordningen starter op igen. 

”Alle borgere, der bliver berørt, vil blive informeret via brev, og ændringerne sker altid efter en individuel vurdering, da borgernes behov er forskellige. Det er vigtigt at understrege, at nye borgere, der har brug for personlig pleje og hjælpemidler fortsat kan få hjælp. Vi skal stadig sikre omsorg for vores borgere under de nuværende omstændigheder,” siger Merete Amdisen, formand for Social- og Sundhedsudvalget. 

Prioriteringen træder i kraft fra torsdag den 26. marts 2020 og foreløbig indtil den 1. maj 2020. 

For yderligere oplysninger, kontakt visitationen i Center for Voksne og Velfærd på tlf. 43 57 69 91.

Følg corona-situationen og dens konsekvenser for Ishøj Kommune på ishoj.dk/corona

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Ishøj Rådhus og Borgerservice er lukket for personlig betjening til og med den 10. maj 2020:

Telefontider

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Midlertidige telefonnumre til og med den 10. maj 2020:

  • Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 4357 6997
  • Kontanthjælp: Tlf. 4357 6998
  • Boligopskrivning & Indskudslån: Tlf. 4357 7290
  • Sygedagpenge/Ressourceforløbsydelse og Nem-ID: Tlf. 4357 7293
  • Pas & Kørekort: Tlf. 4357 7295
  • Råd & Vejledning: Tlf. 4357 7297
  • Folkeregister & Sygesikring: Tlf. 4357 7299
  • Andre henvendelser: Tlf. 4357 7575 – tryk 1

Senest opdateret 31. marts 2020