Lån IT-udstyr
Målgruppe
Ledere og medarbejdere (betegnes i det følgende som brugere) i Ishøj Kommune, der har behov for at låne IT-udstyr i en kortere periode.
Beskrivelse
I Ishøj Kommune er det muligt for ledere og medarbejdere at låne IT-udstyr af IT-servicedesk i kortere perioder. Det kan fx være i forbindelse med hjemmearbejde, uddannelse eller hvis eget IT-udstyr er til reparation. Udlån af IT-udstyr bestilles via IT-serviceportalen.
Hvad omfatter servicen
- Udlån af IT-udstyr med en standardkonfiguration, der dækker de fleste medarbejderes behov.- Mulighed for adgang til programmer (software) der ikke indgår i en standardkonfiguration efter aftale med IT-servicedesk.
- Løbende vedligehold og opdatering af IT-udstyr til udlån.
- Standard hardware og software support hos IT-servicedesk.
Udlån af følgende IT-udstyr: - Bærbar computer inkl. strømforsyning i en taske.
- Mobiltelefon.
- Mobil internetforbindelse.
Udlån af IT-udstyr i perioder: - IT-udstyr kan lånes efter behov i op til 1 uge.
- Efter behov og aftale med IT-servicedesk kan udlånet forlænges op til 2 uger.
- Udlånsperioder over 2 uger kræver indkøb af IT-udstyr.
Proces for bestilling og anvendelse af servicen
1. Bruger: Bestiller lån af IT-udstyr via IT-serviceportalen ’Opret sag’. Hvis der er særlige behov eller ønsker til fx software (programmer) på computeren noteres dette i forbindelse med bestillingen.
2. Bruger: Modtager bekræftelse på e-mail om at bestillingen af IT-udstyr til låns er gennemført.
3. IT-servicedesk: Behandler bestillingen og klargør IT-udstyret.
4. Bruger: Modtager e-mail fra IT-servicedesk om at IT-udstyret er klar til afhentning.
5. Bruger: Afhenter IT-udstyret hos IT-servicedesk efter aftale.
6. IT-servicedesk: Noterer på sagen at IT-udstyret er afhentet.
7. Bruger: Skriver på sagen, hvis der er behov for forlængelse af udlånsperioden.
8. Bruger: Afleverer det lånte IT-udstyr tilbage til IT-servicedesk ved låneperiodens udløb.
9. IT-servicedesk: Noterer på sagen at IT-udstyret er afleveret i godkendt stand til IT-servicedesk og lukker sagen.
10. Bruger: Modtager en kvittering på e-mail om at IT-udstyret er afleveret til IT-servicedesk efter udlån.
Varianter og specifikationer
Det lånte IT-udstyr leveres med en standardkonfiguration, der dækker de fleste medarbejderes behov. Er der yderligere behov fx adgang til bestemte programmer (software), så noteres dette i bestillingen.
Afgrænsning
IT-Servicedesk har begrænset IT-udstyr til udlån. Det er derfor ikke sikkert, at du kan låne præcis det ønskede udstyr på det ønskede tidspunkt.
Serviceejer
IT-servicedesk.
Omkostninger forbundet med servicen
Der er ingen omkostninger forbundet med lån af IT-udstyr. Dog har brugeren, der låner IT-udstyret, et ansvar for at IT-udstyret leveres tilbage i samme stand og mængde.
Har du spørgsmål til servicen, så opret en sag i IT-serviceportalen med din forespørgsel.