Bestil og klargør computer
Målgruppe
Ledere og medarbejdere i Ishøj Kommune (betegnes i det følgende som bruger) der har behov for en computerarbejdsplads med adgang til administrativt netværk og fagsystemer.
Beskrivelse
En computer-arbejdsplads i Ishøj Kommune består af en testet og sikker stationær eller bærbar computer med adgang til Ishøj Kommunes administrative netværk og fagsystemer. Ledere og medarbejdere har mulighed for via IT-serviceportalen at bestille en stationær eller bærbar computer samt tilbehør som fx skærm, tastatur og mus. Alle computere leveres med en standardkonfiguration, der dækker behovet hos de fleste medarbejdere. Er der yderligere behov fx adgang til bestemte programmer (software), skal dette aftales med IT-servicedesk ifm. bestillingen.
Hvad omfatter servicen
- Mulighed for at bestille en computer (stationær eller bærbar) samt tilbehør fx skærm, tastatur og mus mv. via IT-serviceportalen, hvor aktuelle produkter og priser fremgår.
- Rådgivning ifm. bestilling af computer og tilbehør.
- Klargøring af computer herunder opsætning af standardkonfiguration (Citrix, relevante fagsystemer, Office 365, browser, fællesdrev og personligt H drev mv.)
- Mulighed for installation af programmer (software) der ikke indgår i en standardkonfiguration efter aftale med IT-servicedesk.
- Opsætning af computer efter Ishøj Kommunes standard politik for IT-sikkerhed.
- Udlevering af IT-udstyr
- Løbende opdatering af IT-systemer
- Support på hardware og software (læs mere herom i servicebeskrivelsen ’IT-servicedesk’).
Proces for bestilling og anvendelse af servicen
- Bruger: Bestiller den ønskede computer samt tilbehør via IT-serviceportalen, hvor aktuelle produkter og priser fremgår. Alle priser er eksklusive moms. Det fremgår af bestillingsformularen, hvilke informationer der er behov for i forbindelse med bestillingen.
- IT-servicedesk: Udsender en e-mail til bruger, med kvittering for bestillingen.
- IT-servicedesk: Udsender en e-mail til leder for godkendelse af bestillingen.
- IT-servicedesk: Indkøber det bestilte IT-udstyr hos leverandør.
- IT-servicedesk: Klargør det bestilte IT-udstyr.
- IT-servicedesk: Udsender en e-mail til bruger, når IT-udstyret er klar til afhentning.
- Bruger: Afhenter efter aftale med IT-servicedesk det bestilte IT-udstyr hos IT-servicedesk på rådhusets etage 8.
Varianter og specifikationer
Udskiftning af forældet computer sker på brugers eget initiativ og hardware bestilles via IT-serviceportalen på enhedens/centrets regning.
Forudsætning
Den enkelte enhed eller center der skal anvende computeren sikre selv, at der er strøm- og netværksstik tilgængelig i umiddelbar nærhed af computerens placering.
Afgrænsning
Bruger er som udgangspunkt selv ansvarlig for den fysiske opsætning af computeren (inkl. kabler, skærme mv.). Det er dog også muligt at få hjælp af en IT-supporter – læs mere i servicebeskrivelsen ’Udlån af IT-supporter i forbindelse med flyt og opsætning af en IT-arbejdsplads’.
Serviceejer
IT-servicedesk
Omkostninger forbundet med servicen
Den enkelte enhed eller center der bestiller IT-udstyret, afholder omkostningerne til indkøb.
Har du spørgsmål til servicen, så opret en sag i IT-serviceportalen med din forespørgsel.