IT-serviceportal
Målgruppe
Ledere og medarbejdere (betegnes i det følgende som brugere) i Ishøj Kommune, der har behov for at kontakte IT-servicedesk vedr. support på IT-hardware og software.
Beskrivelse
Alle henvendelser til IT-servicedesk i Ishøj Kommune vedr. fejl og driftsproblemer på både IT-udstyr og administrative programmer/fagsystemer mv. samt ønsker eller ændringer vedr. IT skal som udgangspunkt ske ved at oprette en sag via IT-serviceportalen. Når IT-servicedesk modtager en henvendelse via IT-serviceportalen, bliver den registreret og visiteret til relevante parter. Herefter håndteres sagen efter prioritet med afsæt i hvor kritisk sagen er og antallet af berørte brugere. Det er muligt for den enkelte bruger via IT-serviceportalen at tilgå og se status på egne åbne sager. Når en sag er afsluttet, får brugeren altid besked på e-mail.
Hvad omfatter servicen
- Registrering af henvendelser fra brugerne i form af en sag med tilhørende sagsnummer.
- Visitering af sager til relevante parter.
- Prioritering af sager efter hvor kritiske sagerne er, og hvor mange brugere der er berørte.
- Håndtering af åbne sager (fx support på IT-hardware og software) herunder løbende opfølgning på ikke-løste sager.
- Adgang til egne åbne sager via IT-serviceportalen.
- Elektronisk besked til bruger på e-mail ved afslutning af sag.
Proces for bestilling og anvendelse af servicen.
- Bruger: Opretter sag via IT-serviceportalen med en præcis sagsbeskrivelse og modtager efterfølgende en kvittering på e-mail.
- IT-servicedesk: Registrerer henvendelsen i form af en sag med tilhørende sagsnummer og sagen visiteres til relevante parter.
- IT-servicedesk: Håndterer sagen efter prioritet med afsæt i, hvor kritisk sagen er og antallet af berørte brugere.
- IT-servicedesk: Sender besked på e-mail til bruger (via IT-serviceportalen), når sagen er afsluttet.
Afvigelser
IT-servicedesk skal som udgangspunkt kontaktes elektronisk via IT-serviceportalen, men det er også muligt at kontakte IT-servicedesk via telefon eller ved personligt fremmøde, ved sager der ikke kan løses over mail (via IT-serviceportalen). Læs mere om retningslinjerne for kontakt til IT-servicedesk via telefon eller personligt fremmøde hos IT-servicedesk i IT-servicekataloget.
Serviceejer
IT-servicedesk
Omkostninger forbundet med servicen
Der er ingen omkostninger forbundet med anvendelsen af IT-serviceportalen.
Har du spørgsmål til servicen, så opret en sag i IT-serviceportalen med din forespørgsel.