Bestil og anvend mobiltelefon

Målgruppe

Ledere og medarbejdere (betegnes i det følgende som brugere) i Ishøj Kommune, der har behov for at bestille og anvende en arbejdsmobiltelefon.

Beskrivelse

I Ishøj kommune har ledere og medarbejdere mulighed for via IT-serviceportalen at bestille en mobiltelefon, sim-kort/abonnement samt diverse tilbehør. Hvis uheldet er ude og skærmen går itu, er det også muligt at få denne repareret hos IT-servicedesk.

Hvad omfatter servicen

  • Bestilling af mobiltelefon inkl. tilbehør, sim-kort og abonnement via IT-serviceportalen.
  • Rådgivning i forbindelse med bestilling af mobiltelefon.
  • Klargøring af mobiltelefon samt eventuelt tilbehør.
  • Udlevering af mobiltelefon.
  • Papirvejledning til brugeropsætning af arbejdsmail og -kalender på mobiltelefonen.
  • Reparation af mobilskærm mv.

Proces for bestilling og anvendelse af servicen

  •  Bruger: Bestiller den ønskede mobiltelefon via IT-serviceportalen, hvor aktuelle produkter og priser fremgår. Følgende informationer skal fremgå af bestillingen:
              - Navn på det center der skal faktureres for mobiltelefonen.
              - Hvorvidt bestillingen inkluderer sim-kort og abonnement.
              - Brugernavn på den medarbejder der skal anvende sim-kort og abonnementet.
              Når bestillingen er gennemført, modtager bruger en kvittering på e-mail.
  • IT: Foretager indkøb af mobiltelefon.
  • IT: Klargør mobiltelefon samt eventuelt tilbehør til afhentning.
  • IT: Sender e-mail til bruger når mobiltelefonen er klar til afhentning.
  • Bruger: Afhenter mobiltelefon hos IT-servicedesk på rådhusets 8. etage.

Variationer og specifikationer

Det er muligt at bestille både android og iOS mobiltelefoner i Ishøj Kommune. Udvalget opdateres løbende og aktuelle produkter og priser fremgår af IT-serviceportalen.

Der kan bestilles flere forskellige typer af tilbehør fx cover, headset, panserglas samt oplader og datakabler.

Det er kun muligt at tilkøbe én type abonnement fra TDC, der inkluderer fri tal, fri sms, fri mms og 10 GB data pr. mdr.

Serviceejer 

  IT

Omkostninger forbundet med servicen

Det enkelte center afholder selv udgifter forbundet med indkøb af mobiltelefon, sim-kort og tilbehør (fx headset) mv. samt driftsomkostninger til fx mobilabonnement og reparation af skærm mv.

Har du spørgsmål til servicen, så opret en sag i IT-serviceportalen med din forespørgsel.