Oprettelse af IT brugere ved alle ansættelser
Når workflowet decentral ansættelse er færdig og man har modtaget lønnummer/medarbejder nummer på den nyansatte, skal man hvis vedkommende skal have IT adgang(Citrix) bruge dette link, som kun må bruges en gang til hver ny medarbejder:
https://brugerportal.ishoj.dk:8443/idmdash/#/landing
1. Indtast:
Dit brugernavn: Eget medarbejder nummer (ikke Initialer)
Adgangskode: Samme som til Citrix
Er der problemer så kontakt brugeradministrationen(7350)
2. Klik på ikonet
3.
- Medarbejder/Løn nummer og CPR nummer skal udfyldes.
- OBS. Når Medarbejder/Løn nummer er tastet kan man få en fejl der siger at medarbejder nummer findes allerede, den trykkes der OK på.
- Hvis medarbejderen skal i CURA og har et autorisationsnummer skrives det her.
- Adgang til OPUS RI markeres med flueben, sammen med Modtage og/eller Godkende og/eller Stedfortræder for leder.
- Digital signatur markeres med fluben(Bruges til FMK, CURA, VIRK, SKAT og andre).
- Hvis ’Opret i Vagtplan’ fluebenet sættes, åbnes et felt med mulige roller. Organisationsforhold i Vagtplan skrives i bemærkningsfeltet.
Hvis ’Oprettes i CURA omsorg’ fluebenet sættes, åbnes et felt med mulige roller. Organisationsforhold sættes efter ansættelsessted/rolle, skal der flere til skrives det i bemærkningsfeltet.
CURA Omsorg og Social har følgende muligheder Cura roller - Omsorg og Social
Adgange og rettigheder følger normalt med medarbejderens stilling, men er der ting der skal tilføjes, skrives det i bemærkninger. Det gælder især OPUS og CURA adgangen
Tryk OK, så oprettes medarbejderen i Citrix og resten bestilles hos brugeradministrationen.
Hvis alt er bestilt nu(hos Lønteamet og os) oprettes brugeren i vores systemer, dog tidligst 14 dage før ansættelse