Information om anvendelsen af Ishøj Kommune iPad del 1

Denne vejledning indeholder generelle retningslinjer for din anvendelse på en Ishøj Kommune iPad

  • En iPad er personlig (især ift. dit Apple-ID).
  • En 'Fælles-iPad' dvs. en iPad som medarbejderne deles om (yderligere forklaring om Apple-ID for 'Fælles-iPads' i nedenstående). 

WiFi må kun tilsluttes i følgende tilfælde:

  • Hvis der ikke er mobildækning (på datakortet)
  • Hvis du skal foretage et stort/krævende download (f.eks. hente en app via ’AppStore’) eller hvis du skal foretage en iOS-opdatering.
  • Hvis du kan tilgå dine kommunale Outlook-data via Outlook app'en eller Webpost ikonet. 
  • Hvis du kan komme på Citrix ved brug af NemID

Et Apple-ID kan få ekstra sikkerhed: 

  • For at bruge Apple-ID’et skal du logge ind med din kode (som altid).
  • Indtast en ekstra sikkerhedskode, som vil blive sendt til en enhed, hvor dit Apple-ID er sat op.
  • Hvis flere Apple-enheder (ex. iPhone/iPad/Mac/apple-TV) er sat op til samme Apple-ID, bliver koden sendt til én af disse.

Et Apple-ID må IKKE:

  • Bruges af flere medarbejdere (dvs. på fælles-iPad’s), da det er personligt og pga. fx tofaktorgodkendelse.

Et Apple-ID må derfor IKKE bruges fælles:

  • Til f.eks. at hente allerede købte afdelings-app’s
  • Kontakte i stedet IT angående håndtering af afdelings-app’

Tilgå din Outlook på 'Fælles iPad': 

  • På en fælles iPad kan man logge ind til sine kommunale Outlook-data via ’WebPost’-ikonet ( https://webpost.ishoj.dk) eller ved manuelt at trykke på linket i en browser.