Information om anvendelsen af Ishøj Kommune iPad del 2

De mest relevante apps og genveje:

Self-service: 

  • Med self-service kan du f.eks. hente div. yderligere- eller kommunerelevante apps 

Workspace:

  • Anvendes på Ishøj Kommunes netværk.
  • Fx. simkort i iPad eller 'IK-DOM' (det trådløse netværk i Ishøj Kommune) 

Webpost (genvej til post på fælles iPad)

  • Denne genvej skal benyttes, når man skal logge på sin egen kommunale postkasse i en browser.
  • Her kan man se og behandle sine(dine) mails, kalender og andre Outlook-data. 

QuickSupport (app til support fra IT)

  • Med denne app kan IT yde skærmsupport til iPad'en.

Mail (iPad'ens egen kalender-app)

  • Her kan man gennemlæse alle vejledninger, samt se og behandle sin egen kommunale mail (kun hvis den ikke er fælles). 
  • På iPad'ens kalender, kan man sætte andre kalendere op, og vælge forskellige farver til de forskellige kalendere.

Noter (iPad'ens egen note-app)

  • Her kan man oprette og redigere noter på ens kommunale konto (kun hvis den ikke er fælles).
  • Både iPad'ens egen og alle andre kontier, som ens iPad er sat op med, vil blive vist. Man skal derfor være opmærksom på at håndtere noter i ens 'Mail Ishøj'- konto.

Brug af Apple-ID på en kommunal iPad

  • Det er ikke nødvendigt at indsætte et Apple-Id på en kommunal iPad. Den bliver sat op via Self-Service.
  • Du kan selv hente apps via Self-Service. Du kan evt. kontakte din afdeling/center eller IT for hjælp. 
  • Et personligt apple-ID må gerne indsættes på iPad'en og på App Store (så man kan hente apps via App Store). Du skal samtidig logge ind på iCloud.
  • IT kan ikke yde nogen support på dit personlige Apple-ID
  • Når en kommunal iPad afhentes, er det ens eget ansvar at fjerne sit personlige Apple-Id fra iPad'en.