Information om anvendelsen af Ishøj Kommune iPad del 2
De mest relevante apps og genveje:
Self-service:
- Med self-service kan du f.eks. hente div. yderligere- eller kommunerelevante apps
Workspace:
- Anvendes på Ishøj Kommunes netværk.
- Fx. simkort i iPad eller 'IK-DOM' (det trådløse netværk i Ishøj Kommune)
Webpost (genvej til post på fælles iPad)
- Denne genvej skal benyttes, når man skal logge på sin egen kommunale postkasse i en browser.
- Her kan man se og behandle sine(dine) mails, kalender og andre Outlook-data.
QuickSupport (app til support fra IT)
- Med denne app kan IT yde skærmsupport til iPad'en.
Mail (iPad'ens egen kalender-app)
- Her kan man gennemlæse alle vejledninger, samt se og behandle sin egen kommunale mail (kun hvis den ikke er fælles).
- På iPad'ens kalender, kan man sætte andre kalendere op, og vælge forskellige farver til de forskellige kalendere.
Noter (iPad'ens egen note-app)
- Her kan man oprette og redigere noter på ens kommunale konto (kun hvis den ikke er fælles).
- Både iPad'ens egen og alle andre kontier, som ens iPad er sat op med, vil blive vist. Man skal derfor være opmærksom på at håndtere noter i ens 'Mail Ishøj'- konto.
Brug af Apple-ID på en kommunal iPad
- Det er ikke nødvendigt at indsætte et Apple-Id på en kommunal iPad. Den bliver sat op via Self-Service.
- Du kan selv hente apps via Self-Service. Du kan evt. kontakte din afdeling/center eller IT for hjælp.
- Et personligt apple-ID må gerne indsættes på iPad'en og på App Store (så man kan hente apps via App Store). Du skal samtidig logge ind på iCloud.
- IT kan ikke yde nogen support på dit personlige Apple-ID
- Når en kommunal iPad afhentes, er det ens eget ansvar at fjerne sit personlige Apple-Id fra iPad'en.