Hvad kan vi hjælpe med?

Klage over salgsproces for Ishøj Fællesantenne afvist

Klagenævnet for Udbud har afvist klagen fra Ishøj Ny Antenneforening over salg af Ishøj Fællesantenne, og det betyder, at overtagelsesprocessen kan køre videre som hidtil

I forbindelse med at Ishøj Byråd sidste år besluttede at sælge Ishøj Fællesantenne til Stofa, valgte Ishøj Ny Antenneforening i december at klage til Klagenævnet for Udbud over den gennemførte salgsproces, hvor Ishøj Ny Antenneforening blandt andet mente, at Ishøj Kommune havde handlet i strid med udbudsloven.

Klagenævnet har nu behandlet sagen, og afgørelsen er faldet ud til Ishøj Kommunes fordel, da Klagenævnet ikke tager Ishøj Ny Antenneforenings klage til følge.

Politisk glæde over afgørelse

Nyheden om, at Klagenævnet ikke finder noget forkert ved fællesantennesalget, vækker naturligt nok glæde hos de ansvarlige bag salget af Ishøj Fællesantenne.

”Det er selvfølgelig rigtig dejligt, at der nu er kommet en afgørelse fra Klagenævnet. Den viser, som vi allerede var klar over fra starten af, at der ikke er foregået noget forkert i salget af Ishøj Fællesantenne. Nu glæder vi os til, at Stofa skal overtage driften fra den 1. juni i år,” siger Ishøjs borgmester, Ole Bjørstorp.

Udover kendelsen om, at Klagenævnet har taget klagen til følge, har Klagenævnet også besluttet, at Ishøj Ny Antenneforening skal betale sagsomkostninger for 35.000 kr.

Ishøj Ny Antenneforening har otte ugers frist til at anke sagen til Byretten.

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Åbningstider:

Hvis du ønsker at besøge Borgerservice, skal du bestille tid på tlf. 43 57 72 91.

Ishøj Rådhus er åben for personlig betjening, hvis du har en mødeaftale.

Telefontider:

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Telefontid:

  • Mandag-onsdag: kl. 10-14
  • Torsdag: kl. 12-17
  • Fredag: kl. 10-13

Telefonnumre til Borgerservice:

  • Sygedagpenge: 43 57 44 92
  • Pas: 43 57 44 51
  • Kørekort: 43 57 44 52
  • Boligopskrivning: 43 57 44 54
  • Indskudslån: 43 57 44 55
  • Folkeregister: 43 57 44 57
  • Sundhedskort: 43 57 44 58
  • Økonomisk friplads: 43 57 44 63
  • Kørsel til egen læge og speciallæge: 43 57 44 66
  • Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 43 57 69 97
  • Kontanthjælp: Tlf. 43 57 69 98
  • Akut råd & vejledning voksne (personsager): Tlf. 43 57 72 97
  • Tidsbestilling: Tlf. 43 57 44 50

Senest opdateret 28. januar 2021