Hvad kan vi hjælpe med?

Udsatterådet

Udsatterådet i Ishøj Kommune arbejder for at bedre forholdene for udsatte og sårbare borgere. Udsatterådet skal fungere som borgernes talerør og skal være med til at sætte udsatte borgergrupper på den politiske dagsorden.

Udsatterådet er et råd under Ishøj Kommune og består af otte medlemmer; to politikere, fire brugere, to repræsentanter for foreninger der arbejder for udsatte borgere samt to medarbejdere fra administrationen. Udsatterådet mødes seks gange årligt. På møderne drøftes forskellige emner, der vedrører udsatte og sårbare borgere, fx hjemløshed, misbrug social marginalisering, fattigdom m.m.

Udsatterådet vælges for en fireårig periode ad gangen. Næste valg til Udsatterådet er i 2021:
Udsatterådet består af følgende medlemmer:

  • Kenneth Nielsen, formand
  • Merete Amdisen, næstformand og medlem af byrådet for A-gruppen i Ishøj Kommune
  • Annelise Madsen, medlem af byrådet for A-gruppen i Ishøj Kommune
  • Karina Pultz, brugerrepræsentant
  • Anne Jensen, brugerrepræsentant
  • Malene Højkær, brugerrepræsentant
  • Jesper Hellner, repræsentant for Novavi
  • Anette Rix, forstander for botilbuddet Kløverengen og leder af Pitstop
  • Helle Madsen, centerchef i Center for Voksne og Velfærd

Vil du vide mere om Udsatterådet? så læs referater fra mødets råder her

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Ishøj Rådhus og Borgerservice er lukket for personlig betjening til og med den 13. april 2020:

Telefontider

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Midlertidige telefonnumre til og med 13. april 2020:

  • Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 4357 6997
  • Kontanthjælp: Tlf. 4357 6998
  • Boligopskrivning & Indskudslån: Tlf. 4357 7290
  • Sygedagpenge/Ressourceforløbsydelse og Nem-ID: Tlf. 4357 7293
  • Pas & Kørekort: Tlf. 4357 7295
  • Råd & Vejledning: Tlf. 4357 7297
  • Folkeregister & Sygesikring: Tlf. 4357 7299
  • Andre henvendelser: Tlf. 4357 7575 – tryk 1

Senest opdateret 22. januar 2020