Hvad kan vi hjælpe med?

Update fra Kabelplus (02/06 2017 kl.12)

Her er seneste update på overgangen til Kabelplus.

Ishøj Kommune har været i kontakt med Kabelplus for at få en status på overgangen fra YouSee.

Kabelplus oplyser følgende:

  • Cirka 1000 husstande er eller har været ramt af problemer med især internettet, hvor modems ikke kan gå på internettet, fordi de får forbindelse til en forkert IP-adresse, eller internettet er for langsomt på grund af støj på nettet. Det er en DNS-server, der skaber problemer.
  • Kabelplus har arbejdet i døgndrift for at løse problemet og har haft i alt cirka 100 personer i gang med enten teknik eller kundeservice. Kabelplus har haft forskellige hold af 16 teknikere i gang i døgndrift, 11 supportmedarbejdere ved telefonerne og 12 i butikken i Ishøj Bycenter.
  • Kabelplus har identificeret alle fejlkilder og er i gang med at rette til. Problemet har været, at de har opdaget fejl i opmærkningen i nogle områder af antenneanlægget. Det har de ikke haft mulighed for at konstatere før den 1. juni, hvor de fik adgang til antenneanlægget for første gang.
  • Fejlene i opmærkningen kan skabe problemer for kunder, der både vil på internet og tv.
  • Anlægget er delt op i 56 områder, kaldet øer, i hele kommunen. Tidligere blev signalet sendt ud til klynger af 6,8 eller 10 øer, mens Kabelplus sender signal ud til hvert enkelt ø, hvilket giver et bedre og mere stabilt signal end tidligere - når de har løst de problemer, der er opstået.
  • Der er signal ud til alle husstande og har været det siden kl. 04 den 1. juni, men nogle steder er der problemer med støj, der kan gøre, at man ikke kan se alle kanaler i grundpakken (som alle som minimum har adgang til) eller, at internettet er langsomt.

  • Kl. 14 i dag vil Kabelplus selv bringe en status på deres hjemmeside, kabelplus.dk, omkring hvilke områder af Ishøj, der fortsat kan opleve problemer med tv og internet.
  • Udover kabelplus.dk vil du også på mail eller sms få direkte besked fra Kabelplus om, hvordan det ser ud med din forbindelse. 

Kontakt

Ishøj Kommune

Ishøj Store Torv 20
2635 Ishøj

ishojkommune@ishoj.dk

Tlf. 43577575



Skriv via Digital Post (e-Boks), hvis du sender os personlige oplysninger eller dokumenter.

Skriv til Ishøj Kommunes hovedadresse via Digital Post (e-Boks)

Ishøj Rådhus er åben for personlig betjening, hvis du har en mødeaftale.

Borgerservice åbner for personlig betjening fra den 16. juni 2020, men du skal bestille tid. 

Telefontider

Ishøj Rådhus

Mandag-onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 12-17
Fredag kl. 9-13

Hovednummer: 43 57 75 75

Borgerservice

Midlertidige telefonnumre:

  • Ydelse & Enkeltydelse, fleksløn: Tlf. 4357 6997
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Kontanthjælp: Tlf. 4357 6998
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Boligopskrivning & Indskudslån: Tlf. 4357 7290
  • Sygedagpenge/Ressourceforløbsydelse: Tlf. 4357 7293
    Telefontid: Mandag-onsdag kl. 10-14, torsdag kl. 12-17 og fredag kl. 10-14
  • Pas & Kørekort: Tlf. 4357 7295
  • Akut råd & vejledning voksne (personsager): Tlf. 4357 7297
  • Folkeregister & Sygesikring: Tlf. 4357 7299
  • Andre henvendelser: Tlf. 4357 7575 – tryk 1

Senest opdateret 21. marts 2018