Hvad kan vi hjælpe med?

Vinter- og renholdelsesregulativ

Hvordan skal du som husejer sørge for snerydning og glatførebekæmpelse og hvilke forpligtelser har kommunen

Ishøj Kommune skal i henhold til ”Lov om offentlige veje" sørge for at fastsætte nærmere retningslinjer for gennemførelse af snerydning og glatførebekæmpelse.

Byrådet har den 1. oktober 2019 vedtaget et nyt vinter- og renholdelsesregulativ, der beskriver de indsatser og det serviceniveau der er for vintervedligehold og renhold på kommunens veje og stier.

Forslaget til det nye regulativ udspringer af national lovgivning, der har ensartet beskrivelsen af, hvordan vintervedligehold skal defineres på tværs af kommuner og myndigheder.

Med det nye regulativ lægges der op til en harmonisering af serviceniveauer på tværs af kommuneskel.

Hermed vil der ikke opleves pludselige ændringer i renholdelsen af vejen, når kommunegrænser krydses til gavn for bilister og udrykningskøretøjer m.fl.

BilagStørrelse
Vinter- og renholdelsesregulativ Ishøj Kommune662.98 KB
Oversigt over vintervejklasser og serviceniveauer9.13 MB

Kontakt

Center for Park, Vej og Miljø

Baldersbækvej 6
2635 Ishøj

pvm@ishoj.dk

Tlf. 43577777



Åbningstider:

Mandag-onsdag: 8.00-15.00
Torsdag: 8.00-15.00
Fredag: 8.00-13.00

Telefontider:

Mandag-onsdag: 8.00-15.00
Torsdag: 08.00-15.00
Fredag: 08.00-13:00

Senest opdateret 12. november 2019