Opdag Store Vejleådalens natur med nyt friluftskort

Et nyt friluftskort guider dig til spændende naturoplevelser på tværs af kommunegrænsen

Vidste du, at du kan komme til nærliggende landskaber med store naturoplevelser ved blot at gå under en motorvej eller en jernbane? Fx kan du komme overraskende let og hurtigt fra Tranegilde i Ishøj til Røjlegrøften Naturpark i Taastrup.

Ishøj Kommune har sammen med de tre andre kommuner i ådalen (Albertslund, Høje-Taastrup og Vallensbæk) netop udgivet et nyt friluftskort, hvor kommunerne har samlet en masse informationer om store naturoplevelser til glæde for brugerne.

Det nye friluftskort indeholder oplysninger om natur, rekreative og historiske seværdigheder i og omkring ådalen, der strækker sig mellem de fire kommuner.

Kortet angiver stiforbindelser og faciliteter samt 22 steder med stor oplevelsesmæssig værdi.

I Ishøj Kommune er kortet placeret to steder, som du kan se her

Du kan også downloade kortet som pdf her

Kortet er blevet til på baggrund af et ønske fra Friluftsrådets lokale kreds på Vestegnen. Herfra har man igennem længere tid haft et ønske om at tydeliggøre de mange natur- og rekreative værdier, der er er tilknyttet Store vejleådalen og de omgivende landskaber.