Lokalt ansvar for klima, natur og miljø

I Ishøj Kommune skal vi yde vores bidrag til at løse klimaudfordringerne

Og vi skal finde stærke, lokale løsninger med det formål at skabe en klimarobust og bæredygtig kommune, der også i fremtiden er grøn og byder på vilde naturoplevelser.

Borgerne vil opleve:

• Hensynet til klimaet og det grønne står stærkt i vores fælles bevidsthed. Denne bevidsthed er med os i alle forhold og aktiviteter – i både kommunen, hos erhvervslivet og hos borgerne.
  • Der sker en grøn og klimavenlig byudvikling, som er med til at fastholde og styrke borgernes velfærd, livskvalitet og tryghed. Kystbeskyttelsen er i højsædet og er med til at skabe en klimarobust byudvikling.
  • Ishøj er en grøn og blå kommune med vild natur, grønne byrum og let adgang til et sundt og aktivt
    liv i naturen. Den grønne udvikling skal sikre, at Ishøj fortsat er et attraktivt sted at bo og leve.
  • Sammen skaber vi en grøn, klimarobust og bæredygtig kommune. Vi er sammen om at skabe indsatserne – borgere, erhvervsdrivende, foreninger, boligselskaber og kommune.
  • De yngre generationer skal have plads og mulighed for at gå forrest i den grønne dagsorden. Klima, natur og miljø er en integreret del af børn og unges skole og uddannelse.
Kære boligejere, boligselskaber, lejere, virksomhedsledere og interesseorganisationer i Ishøj
Sammen skaber vi en grøn, klimarobust og bæredygtig kommune.
Hvordan kan vi sammen styrke det grønne og klimaomstillingen i vores boligområder med det formål at skabe velfærd, livskvalitet og tryghed for beboerne?

Mange hilsener
Ishøj Byråd

Se de fire pejlemærker for mulighedernes Ishøj: