Økonomisk robust kommune med stærk arbejdsstyrke

Ishøj Kommune skal fortsat være en økonomisk robust kommune

Så kan vi også i fremtiden sikre gode rammer for vores børn og unge, en værdig ældrepleje og støtte og omsorg til de borgere, der har brug for det.

Det kræver, at vi får en stærkere arbejdsstyrke.

Borgerne vil opleve:

• Beskæftigelsen er stigende. Indsatsen sker bl.a. via et tæt samarbejde med de lokale virksomheder om deres behov for medarbejdere.
  • En stærkere arbejdsstyrke, hvor flere uddanner og opkvalificerer sig til det aktuelle og fremtidige arbejdsmarked. En afgørende faktor er at skabe bedre forudsætninger for, at langt flere unge gennemfører en ungdomsuddannelse.
  • Ishøj er et attraktivt sted at bo for Ishøjs børn, når de bliver voksne. Ishøj kan tiltrække og fastholde indbyggere, som kan være en del af arbejdsstyrken, både til de lokale virksomheder og til kommunen som arbejdsplads.
  • Der er boliger til fremtidens borgere, som kan være en del af arbejdsstyrken hos både kommune og virksomheder i Ishøj. Ishøjs byområder udvikles nænsomt med fokus på det grønne og med det formål at styrke sammensætningen og udbuddet af boliger.
Kære Tobias, Elifnaz og Emily og alle andre, som vokser op i Ishøj
Rejs ud, oplev verden uden for Ishøj og uddan jer.
Men kom så hjem igen – og spred gerne budskabet om mulighedernes Ishøj til venner, familie og kolleger.
Vi vil gerne gøre Ishøj attraktiv for jer og invitere flere til at opleve de mange kvaliteter og muligheder, vi har
i fællesskabet Ishøj.

Mange hilsener
Ishøj Byråd