Ny telefonlinje: Nu kan ældre borgere fortælle om deres oplevelse
10. november 2023
Ishøj Kommune vil gerne være en endnu bedre kommune for vores ældste borgere – og derfor har kommunen nu etableret en ny telefonlinje
Her kan ældre borgere kan fortælle om deres oplevelse af hjemmepleje, sygeplejeklinik, hjemmesygepleje.
”Vi er her for borgernes skyld, så vi vil naturligvis gerne høre efter, hvis borgerne har noget på hjerte. Det kan fx være, hvad der fungerer godt og mindre godt. Eller forslag til, hvad vi kan gøre endnu bedre,” siger Dina Munk-Hansen, der er leder af hjemmepleje og sygepleje i Ishøj Kommune.
Du kan ringe sammen med en pårørende
Borgere, der vil dele deres mening, kan ringe på tlf. 5157 7849.
Telefonen vil være åben på torsdage i lige uger i tidsrummet kl. 15-16, og borgere, som ikke selv kan ringe, er velkomne til at ringe sammen med en pårørende.
Kommunens medarbejdere kan ikke behandle konkrete sager telefonisk, men lytter og følger op i de tilfælde, hvor det er relevant.
På samme måde kan medarbejderne ikke telefonisk håndtere sager om bevilling af ”støtte og hjælp til personlig hjælp og pleje” eller ”praktisk hjælp”.