Byrådets vision: Fælles om mulighedernes Ishøj

Byrådet har en vision for Ishøj Kommune i 2035. Som byråd har vi nemlig et ansvar for vores borgeres velfærd, klimaet og den grønne dagsorden og for lokalsamfundets sammenhængskraft, både på kort og på lang sigt

Ved at formulere en vision for Ishøjs udvikling tager vi det ansvar på os – vi sætter kursen for en langsigtet udvikling og for en forhåbentligt lys fremtid for Ishøj Kommune.

Visionens overskrift er ”Fælles om mulighedernes Ishøj”. Under visionen er der fire pejlemærker, som er byrådets prioritering af, hvilke konkrete temaer vi skal arbejde med for at nå ambitionerne bag ”Fælles om mulighedernes Ishøj”.

Formålet med at sætte kursen for udviklingen af Ishøj Kommune er at sikre, at vi i 2035 har en kommune og et lokalsamfund, som vi med både stolthed og ro i maven har lyst til at give videre til vores børn – de fremtidige generationer i Ishøj Kommune. Det skal også være en kommune og et lokalsamfund, hvor de voksne borgere i Ishøj har lyst til at blive og er trygge ved at blive gamle.

Det er ikke en udvikling, vi som byråd og kommune selv kan lykkes med. Vi er afhængige af, at vi sammen med alle gode lokale kræfter skaber fremtidens muligheder. Så kære medborgere, foreninger og virksomheder i Ishøj:

Vi håber, I vil være med på rejsen og hjælpe os med i fællesskab at realisere mulighedernes Ishøj i 2035.

På vegne af Ishøj Byråd
Merete Amdisen
Borgmester

VIDEO: Se borgmesteren fortælle om byrådets vision