Hjælpemidler
Jobcenteret kan hjælpe din virksomhed, hvis I har en medarbejder, der har brug for et hjælpemiddel for at kunne fastholdes på arbejdspladsen
Hjælpemidler kan både være arbejdsredskaber (fx letvægtsværktøj, specialsyede sikkerhedssko, IT-programmer mv.) eller arbejdspladsindretning (fx lift, udvidelse af dørkarme, afskærmning mv.).
En virksomhed kan få hjælpemidler til en medarbejder når:
• Det er af afgørende betydning for medarbejderen
• Det kompenserer for en konkret funktionsnedsættelse
• Det er ikke almindeligt forekommende på arbejdspladsen og udgiften ligger ud over, hvad arbejdsgiver forventes at afholde
Vil du have et bedre overblik over hvilke støtteordninger der findes kan du læse mere her: STAR: Hjælpemidler
Har du en medarbejder, der har behov for et hjælpemiddel så kontakt Virksomheds- & fastholdelseskonsulent Gurli Södergreen på tlf.: 51 36 28 83 eller Mail: gsode@ishoj.dk.