Stærkt fællesskab med sammenhold og engagement

Ishøjs fremtid og de gode løsninger er afhængige af, at alle – både borgere, foreninger og virksomheder – bidrager

Dette er vigtigt, fordi Ishøjs stærke fællesskaber former os som mennesker, lokalsamfund, demokrati og kommune.

Som borgere i Ishøj er vi alle med til at skabe et mulighedernes Ishøj, og vi bidrager alle til både vores egen og den fælles velfærd.

Borgerne vil opleve:

• Ishøj er et stærkt fællesskab med en høj grad af sammenhold og sammenhængskraft. Der er i fremtiden endnu flere aktive og engagerede medborgere i foreninger, klubber og bestyrelser.
  • Borgernes aktive deltagelse former udviklingen af vores kommune og lokalsamfund. Mangfoldighed og bred deltagelse kendetegner både demokratiet som helhed og den lokale debat om udviklingen af vores kommune.
  • Familier, naboer, foreninger, boligselskaber og virksomheder skaber velfærd og tryghed for det enkelte menneske. Gode og kreative løsninger udvikles i ligeværdige samarbejder mellem kommune, borgere, foreninger og erhvervsliv.
  • Der er motivation til at bringe egne styrker, muligheder og ansvar i spil, fordi man som borger i Ishøj føler sig mødt og lyttet til af kommunen. Foreninger og virksomheder skal have den samme oplevelse.
  • Alle børn og unge har mulighed for at være en del af et fællesskab i både fritiden og i skolen. De skal have lyst til at deltage i demokratiske processer, og der skal ske en demokratisk dannelse af vores børn og unge.
Kære Ali, Søren og Pia - og alle I andre, som bor i Ishøj
Spørg meget gerne, hvad Ishøj som et fællesskab kan gøre for dig.
Men spørg også, hvad du som nabo, kollega, datter, onkel, bedsteforælder, frivillig, medborger eller foreningsmedlem kan gøre for fællesskabet Ishøj.

Mange hilsener
Ishøj Byråd

Se de fire pejlemærker for mulighedernes Ishøj: